طراح و سبک سازی
چیدمان و ترکیب بندی مانند هدف و مفهوم طرح در کنار هم قرار میگیرند زیبایی این دو در کنار هم تعادلی میان تأثیر بصری و پیام طرح ایجاد میکند طراحی لباس کاری گسترده و خلاقانه است. چیدمان کار را بر اساس اصول هنری و همچنین سبک و سلیقه ی شخصی کنترل میکند
ترکیب بندی توانمندی مفهوم طرح را به حداکثر می رساند با هدف ایجاد تأکید بر روی یک سطح کوچک می توان چند عکس را در فضایی بزرگ در کنار هم قرار دارد.
عوامل تأثیر گذار زیادی در موفقیت طرح های شما و نحوه ی ارایه آن نقش دارند. در این فصل با ذکر نمونه جزئیات و مثالهای تصویری فرصتهای اولیه ارایه طرح بیان میشود و همچنین اهداف طرح را در قالب ساختارهای اولیه ترکیب فیگورها، تصاویر الگوهای گسترده و اکسسوری ها ارایه میدهد که با استفاده از آنها می توانید چیدمان خود را ابداع کنید.
در پایان این فصل درک بهتری از چگونگی ایجاد هماهنگی در ترکیب بندی و چیدمان خواهید داشت.

الف) سر کوچکتر با جزئیات کمتر طبیعی و جدی تر
ب) سر بزرگتر با جزئیات بیشتر پرانرژی و فعال تر

سبک شخصی در تصویر سازی به نوبه ی خود بر ظاهر طرح تاثیر می گذارد.
بارانی پیراهن نما
سبک شخصی فرای حالت و نوع است با تغییرات جزئی در سر و صورت و همین طور رنگ آمیزی ظاهری متفاوت و منحصربه فرد در طرح به وجود می آورد
نکته
در سبک شخصی به کیفیت خطوط دقت کنید. ممکن است نوع برداشت از خطوط دقیق و تمیز با خطوط آزادتر و متقاطع متفاوت باشد.
نکته
در سبک شخصی به حالتهای ممکن در رنگ آمیزی توجه کنید. دو نمونه رنگ آمیزی از یک کت و هر دو با تکنیک رنگ آمیزی جدید اما با نتیجه و ظاهری متفاوت باشد

تصویر سازی طراح :
اشاره ای با رنگ
طراحی مینیمال چهره
خطوط مرزی برجسته اما آزادانه
ژست ساده
فرم و اندازه ی نمایشی

همان بارانی دو مرتبه و با دو سبک متفاوت طراحی شده است تا تفاوت سبک ها واقع گرایانه و امپرسیونیستی نشان داده شود.
آیا این تصویرسازی مسن تر یا جوان تر به نظر میرسد یا درست شبیه تصویرسازی سمت راست است؟ کدام یک از این دو تصویر سازی به سبک شما نزدیک تر است و با آن همخوانی دارد؟
صفحات دفتر طراحی
دفتر طراحی داستان تصویری است از مفاهیم و موضوعات طراحی و کلاژهایی را شامل میشود که استوری برده نامیده می شوند.
مفهوم / موضوع
منبع الهام طراحی کلازی از تمامی عناصر خلاقانه ی ایده شما برای یک پروژه ی طراحی لباس است.
پروفایل مشتری
اختیاری است. اما جزء مهم و اساسی شناخت مخاطب مد نظر برای هر موضوع طراحی جدیدی است.
اهداف طرح
در این بخش تمامی عناصر مفهوم طرح در قالب مقاله ای تصویری که اهداف طرح و داستان آن را بیان می کند، جمع آوری می شود.
دسته بندی طراحی
تقسیم بندی های مشخص و گروه بندی آیتم های مجموعه که بر اساس موضوع پروژه ایجاد می شود.
نمونه پارچه
مشخص می کنند که موضوع طراحی شما چگونه در دسته بندی مورد نظرتان اجرا و دوخته میشود.
پالت رنگی
گروه های رنگی یکدست و هماهنگ از پارچه های انتخابی ساخته میشوند که پالت رنگی نامیده می شود.
جزئیات طرح و دوخت
جزئیات کاربردی و تزئینی مرتبط با فرم اندازه برش و کاربرد طرح ها در دسته بندی مد نظر
مطالعه ی بازار
مطالع بازار پایه و اساس هر یک از دسته بندی های پیشین است که به مفهوم کلی طرح اعتبار میدهد و بخشی از آن است. اطلاعاتی در زمینه ی ترندها، نوآوریها و یا پیش بینی های حوزه ی شد که بر مفهوم طرح تاثیر میگذارد یا بر آن اعمال میشود.
نکات
مجموعه لباس / لاین گروه واژه های کلیدی نسبت و اندازه جزئیات دوخت و تزئینات / قطعه های کلیدی و اصلی
همراه با شبک و خصوصیات اخلاقی و ویژگیهای رفتاری مشتری / مخاطب پروژه و محدوده ی احتمالی قیمت ها
مانکنها و الگوهای گسترده – بعد هنری طرح:
تکنیک طراحی و رنگ آمیزی با هدف برجسته سازی سبک و ویژگیهای مشتری / مخاطب مانکن ها – طرح هایی شامل اطلاعات لازم
با وجوه فری همگام با استانداردهای روز صنعت شد
الگوهای گسترده طرح هایی عمیق گویا و درست که هم به صورت مجزا و هم همراه با طرح لباس بر تن مانکن به کار می روند.
دفتر طراحی شخصی:
بمخاطر داشته باشید که دفتر طراحی همانند یک ابزار طراحی بسیار حرفه ای است به همین خاطر باید اهمیت زیادی به آن داده شود.
دام اطراحی بخشی از «کار» شما و نشان دهنده ی توانایی و استعداد شما در طراحی لباس است.
به حداکثر رساندن تاثیرگذاری طرح
ترکیب الگوهای گسترده و مانکن در طراحیهای گروهی پتانسیل مد آن را دو برابر میکند.
الف) لباسهای مجزا الگوهای گسترده الگوهای گسترده لباسهای خارج از تن مانکن ممکن است حاوی طرح های جدید و یا نماهای پشت لباسهایی باشد. که بر تن مانکن طراحی شده است.
ب) ست های لباس / مانکنها
مانکن ها تعاریفی از مشتری یا مخاطب اندازه و ظاهر لباس ارایه میکنند که چگونه پوشیده میشوند و چه رنگها و پارچه هایی با هم ترکیب میشوند.
