طراحی سر و صورت
صورتها بسیار شخصی و منحصر به فرد هستند. تفسیر و تحلیل هر هنرمند از صورت به دلیل تفاوت های ظریف سبکی چیزی جدید و نو ارایه میکند و این تنوع تحسین بصری را بر می انگیزد. با توجه به تمام حالت های بدیع در ویژگیها نژاد و سن شما به عنوان یک هنرمند باید نتیجه گیری کنید و تصمیم بگیرید که میخواهید چه نوع صورتی برای مانکن خود طراحی کنید چگونگی رسیدن به صورت پیچیده و سه بعدی در حالت ساده شده ی تصویر سازی مد موضوع این فصل است.
در این فصل ساختار ابتدایی سر را بررسی خواهیم کرد همان طور که اندام را در فصل ۱ بررسی کردیم، شاهد تغییراتی در طراحی سر خواهیم بود و تمامی اجزای صورت بر اساس نقطه نظر تصویر سازی مد – به عنوان امضای شخصی و سبک – تصویر میشود اختصار در ویژگیهای سر در تصویر سازی مد پیرو همان اصول ابتدایی طراحی حالتهای تمام رخ سه رخ و نیم رخ است که پیشتر در طراحی اندام توضیح داده شد. پس از اینکه آموختید چگونه فرم صورت اجزای صورت و مدلهای مو را طراحی کنید برای خلق صورتی که به سبک خودتان باشد آماده میشوید این صورت امضای چهره خوانده میشود چرا که به اندازه ی امضای شما منحصر به فرد و شخصی است.
روش های زیادی برای طراحی صورت وجود دارد. در این فصل از روش شبکه ای شطرنجی استفاده می شود تا فرمول های ساده ای برای مشاهده و طراحی اجزای صورت تعریف کنیم هدف این است که شما با دید جدیدی افراد و ویژگیهای صورت را مشاهده کنید. روشهای زیادی در طراحی چشم ها بینی و دهان وجود دارد و هر روش تا زمانی که شما قرینگی صورت را حفظ کنید و هر یک از اجزا را در جایگاه درست خود طراحی کنید مناسب هستند.
پس از این مرحله وارد مبحث طراحی سر در ژستها و زوایای مختلف میشویم. تمامی آنچه در این فصل تمرین میکنید به شما کمک خواهد کرد نسخه ی شخصی خود از صورت را طراحی کننده به امضای شخصی خود در طراحی چهره دست یابید.
تکنیک لوزی در طراحی صورت
تکنیک لوزی برای تقسیم بندی صورت جایگزینی است برای روش شبکه ای و ترسیم برا اساس نقشه ی صورت که در صفحات آینده خواهید دید این ابزار آموزشی به شما کمک میکند تا روی بخش مرکزی سر متمرکز شوید تکنیک لوزی اجزای صورت را در یک گروه قرار میدهد و در گوشه های آن چشم ها، بینی و دهان در زوایای مختلف قرار می گیرند

نکته از بخش های خارجی لوزی استفاده کنید تا فرم صورت را کنترل کنید به عنوان مثال فاصله ی میان رأسی که گوش بر آن قرار دارد و رأس چانه به شما کمک میکند تا حالت فک را در دو طرف سر قرینه طراحی کنید.
طراحی سر تمام رخ

سر و صورت در تصویر سازی مد به سبک شخصی وابسته اند. با اینکه همراه با گرایشها تغییر میکنند ولی همیشه پارامترهایی هستند همچون جایگاه اجزای صورت که ثابت میمانند مهم نیست تصویر سازی ها چقدر واقع گرایانه یا فانتزی باشند، محل قرارگیری چشم ها، بینی و دهان ثابت است و تغییر نمی کند. در این فصل فرمولهایی برای طراحی سر و صورت درست مانند طراحی اندام با دیدگاه ساختاری و نه سبکی ارایه و بررسی میشود. ساختار همیشه از سبک پیشی میگیرد اصول ابتدایی را تمرین کنید و بعد سبک شخصی خود را در طراحی صورت پرورش دهید.

طراحی سر سه رخ

سز تمام رخ را به صورت عمودی به چهار بخش مساوی تقسیم کنید سر را به آرامی به سمت چپ یا راست بچرخانید طوری که حدود یک چهارم از اندازه ی کل سر کم شود. سر سه رخ به خاطر اینکه حدود یک چهارم از حالت تمام رخ کمتر است «سر چرخیده ی سه بخشی نیز نامیده میشود. این چرخش در سر موجب میشود فرم و شکل اجزای صورت تغییر کند و طراحی چهره در این حالت را قدری مشکل تر می کند.

طراحی سر نیم رخ

در حالت نیم رخ سر به طور کامل به یک سمت چرخیده است. در این حالت تمامی خطوط ظریف صورت بیشتر نمایان میشود مرزهای نرم و ظریف اجزای صورت تیز و انحناها بیشتر میشود. چشم ها بینی و دهان در این حالت نصف حالت طبیعی شان در صورت تمام رخ هستند این کاهش اندازه ها سبب می شود طراحی صورت نیم رخ آسان تر شود چرا که اجزای کمتری از صورت طراحی میشود
