داشتن تبلیغات منحصر به فرد
به طور کلی تبلیغاتی که خلاقانه هستند، دارای ویژگیهای زیر میباشند:
۱.محتوای منحصر بهفرد و اصیل:
اصالت عامل مهمی در خلاقیت است. خلاقیت شما از درون شما میآید نه از شخص دیگری. از این رو هر چیزی که اصیل باشد و متعلق به شما باشد، نمایانگر دیدگاه خلاقانه شماست. در تبلیغات نیز اصالت و منحصر به فرد بودن بسیار اهمیت دارد.
ایده های گنجانده شده در تبلیغات باید منحصر به فرد بوده و تکراری نباشند. در مورد تبلیغات ویدیویی، میتوان با داستانها، چهرهها و صحنههای داستانی جدید تبلیغات خلاقانهتری را ارائه داد.


۲.توضیح مفهوم و ایده تبلیغ:
هنگامی که ایده اصلی تبلیغ، نهایی شد، مرحله مهم بعدی تصویرسازی است.
توضیح در مورد جزئیات میتواند توجه و علاقه بینندگان را به خود جلب کرده و آنها را به خرید محصولات مشتاقتر کند. با این حال باید مراقب بود که ارائه بیش از حد جزئیات میتواند برای مخاطب کسلکننده باشد.
در این جزئیات باید تازگی و انحصار وجود داشته باشد. توضیحی که بدون دلیل و بیهدف انجام میشود، میتواند اثرات نامطلوبی بر تبلیغات شما داشته باشد.


۳.انعطاف پذیری ایدهها:
ما در دنیایی با تنوع دیدگاها زندگی می کنیم. در این دنیا افرادی با طرز فکر، ایدئولوژی و الگوهای فکری متفاوتی وجود دارند. اگر می خواهید محصول یا خدمات خود را به طور بینالمللی ارائه دهید، باید به تفکر و نیازمندیهای مخاطبان خود در مناطق مختلف توجه کنید و ایدههای خود را متناسب با نیاز آنها تغییر و ارائه دهید. با اضافه کردن انعطاف پذیری به تبلیغات خود میتوانید این کار را انجام دهید. داستان های تبلیغات باید به گونهای تنظیم شوند که برای اکثر افرادی که آن را میبینند، جذابیت داشته باشد. این نکته را نمیتوان نادیده گرفت که هیچ ایدهای نمیتواند برای همه افراد جهان جذاب باشد، اما شما میتوانید مخاطبهای هدف خود را تعیین کنید و روی برآورده کردن انتظارات آنها کار کنید و در چنین مواقعی می توانید خلاقیت خود را محک بزنید.


۴.یکپارچگی و پیوستگی تبلیغ:
پیوستگی در داستان یک تبلیغ از طریق ارتباط بین اجزا و شخصیتهای آن به وجود میآید. در هر تبلیغ، داستانی وجود دارد که به اندازه کافی در مورد محصول یا خدماتی که ارائه میدهد، صحبت میکند. شخصیتهای داستان باید بههم مرتبط باشند. کلمات و جملات بیان شده توسط شخصیتها یا پیام ارائه شده توسط تبلیغ نباید نابجا باشد و غیرطبیعی به نظر برسد. همه این عوامل باید با یکدیگر هماهنگ باشند و فقط در این صورت است که تبلیغ به طور کلی برای بینندگان جذاب خواهد بود، در غیر اینصورت یک تبلیغ غیرحرفهای خواهید داشت و نتیجهی عکس خواهید گرفت




۵.ارزش هنری تبلیغ:
ظاهر تبلیغ نقش تعیینکننده ای در موفقیت آن دارد و اولین چیزی است که مخاطب با آن ارتباط برقرار میکند و شامل سه جنبه بصری، کلامی و موسیقیایی میشود. جذابیت بصری بسیار حیاتی است. رنگ های استفاده شده در تبلیغات، پالت رنگها، لباسهای پوشیدهشده توسط شخصیتها جذابیت بصری را تشکیل می دهند. موسیقی و آهنگهای تبلیغات نیز عناصر ضروری هستند.
این آهنگها برای همیشه با مخاطب میمانند. مردم به زمزمه کردن این آهنگها ادامه میدهند و نهایت لذت را از آنها میبرند. حتما با دانستن این مورد آهنگهای بسیاری از تبلیغات مختلف به ذهن شما رسید.
نکته بعدی که بسیار مهم است، جنبه کلامی یک تبلیغ است. دیالوگها و شعار برند توسط شخصیتها بیان میشود. هیجانانگیزترین بخش یک تبلیغ، شعار آن است و ویژگیهایی که باید داشته باشد، عبارت است از: کوتاه بودن، آهنگین بودن، باور پذیری و غیر تکراری و کلیشه بودن آن.
قبل
بعدی