طراحی بلوز و پیراهن
در این بخش یکی از چندین روش پوشاندن بلوز یا پیراهن بر مانکن به تصویر کشیده شده است. در این روش طراحی از پایه ی گردن آغاز میشود و سپس کمر را دربر میگیرد و تا قد لباس پیش می رود. اهمیتی ندارد از کدام سمت چپ یا راست طراحی را آغاز کنید نکته حایز اهمیت این است که تا زمانی که طراحی یک بخش تمام نشده به سراغ بخش دیگر نروید شما میتوانید با در نظر گرفتن خطوط طبیعی قفسه سینه و بالاتنه به عنوان خطوط راهنما، بلوز با پیراهن را بر تن مانکن پوشانده و فرم افتادگی لباس و پارچه را همان طوری که بر روی بدن قرار می گیرد، نشان دهید


مراحل تصویر سازی در صفحه ی روبه رو نشان میدهد که چگونه برخی خطوط میتوانند به روند طراحی جزئیات لباس بر روی مانکن کمک کنند. این خطوط همچنین نقش مشخص کردن مناطقی که طراحی آنها نیاز به دقت بیشتر دارد. مانند تکمیل جزئیات بالاتنه قبل از طراحی استینها را بر عهده دارند


.1. یقه و جادکمه
از خطا کردن با فرم یقه شروع کنید.
2. فرم بالاتنه لباس
خطوط دوخت را در طراحی جزئیات سجاف یقه و جلوی لباس دنبال کنید.
3.آستین و مچ
بالاتنه لباس و استینها را طراحی کنید – میزان گشادی و بلندی آن را در نظر بگیرید
4.اتمام تصویر سازی
مرحله آخر آستینها را کامل کنید . چین خوردگی ها را با خطوط منحنی ظریف کامل کنید.

1.با خط مرکزی جلو در ژست طراحی را آغاز کنید.
2.جزئیات را با استفاده از خطوط دوخ ت اضافه کنید
3.فرم پیراهن و دامن را تعریف و مشخص کنید.
4.جرئیات را اضافه و تصویر سازی را کامل کنید.
طراحی دامن

در تصاویر زیر هر حلقه ی خاکستری نمایانگر قد دامن و جایگاه قرار گیری و نام آن است. همچنین نسبت قد دامن با پاها را نشان می دهد
اغراق و کشیدگی در تصویر سازی مد :در طول پاها اغراق میشود.
مانکن نمونه الگوی گسترده : واقع گرایی در طول پاها به نمونه شلوارها مراجعه کنید

برخی چین ها و با جزئیات دوخت همیشه به عنوان پیش فرض در نظر گرفته می شوند زیرا به قدری ریز هستند که نشان دادن آنها در تصویر سازی بر روی مانکن یا الگوی گسترده ی لباس ممکن نیست. در این بخش چند راهکار برای چنین مواقعی پیشنهاد شده است.
کیفیت خطوط در کشیدن درزها تفاوت ایجاد می کند؛ از خط پیوسته برای درزها و خط های گسسته برای دوخت استفاده کنید. کشیدن انواع خط ها را با استفاده از روان نویس نوک تیز و روان نویس ۰/۰۰۵ تمرین کنید

طراحی چین لباس
دامن های فون و تمام چین برخلاف دامن های پیلی دار که ساختاری منظم دارند، بر روی بدن حرکت میکنند و چین می خورند و حالت ثابتی ندارند. برای نشان دادن حرکت بر روی دامن فون هر چین خوردگی را در اندازه ای متفاوت طراحی کنید. چینهای ایجاد شده بر روی دامن باید با جهت است مانکن هماهنگ باشد. دقت کنید. که در چینهای ایجاد شده بر روی دامن در تصو در تصویر سازی زیر چین بزرگ تر در سمت بالاتر ،باسن کوچک ترین سوم در سمت پایین تر باسن قرار گرفته است
دقت کنید که پارچه در دامن فون بر روی خط باسن قرار میگیرد در صورتی که در دامن تمام چین پارچه از کمر دامن پف میکند و با فاصله از خط باسن قرار می گیرد.


چین حلزونی درز صاف دارد و کمتر چین می خورد اما چین سوزنی در ناحیه ی درز نیز چین می خورد و چین های بیشتری ایجاد میشود
توجه کنید که خطوط در دامن سه چینه متصل میشوند اما در دامن سه ردیف چین دار کلوش از هم جدا هستند.
توجه کنید که خطوط در دامن سه چینه متصل می شوند اما در دامن سه ردیف چین دار کلوش از هم جدا هستند .


طراحی پیلی ها
در این صفحات خواهید آموخت چگونه پیلی ها را بر روی دامن طراحی کنید. هر خط روی دامن پیلی دار درست. بر عکس دامن فنون و تمام چین انقلب باید با خطوط دیگر یکسان و قرینه باشد. پیلی ها با صرف نظر از جنس پارچه بیشتر منظم قاعده مند و مرتب هستند. این نظم و ترتیب شامل پلی های پیچیده تر از حمله پیلی های با دیزنی، قارچی با کریستالی نمی شود.

مرکز بدن و خطوط درز قدی را در نظر بگیرید و آنها را دنبال کنید. با استفاده از این خطوط به عنوان خطوط راهنما شروع به کشیدن پیلی ها کنید. بهتر است طراحی پیلی ها را از وسط آغاز کرده و به دو طرف پیش روید.
توجه کنید که هر بخش مستطیل های باریک در نزدیکی کمر به هم نزدیک تر میشوند هر چه به سمت پایین دامن پیش میرویم خطوط از هم فاصله می گیرند تا فاصله ی بین پیلی ها و سمت داخلی پیلی نمایان شود.

این سه نوع پیلی ۱ قارچی ۲ بادبزنی ۳ کریستالی در تصویر مقابل انواع پیلی از موارد استثنا هستند و طراحی آنها زیاد منظم نیست. مانند هر پیلی دیگری در هر اندازه ای می توان آنها را طراحی کرد و در هر جای لباس از آنها استفاده کرد.
به نوع در مرز پایینی دامنها توجه کنید طراحی درست پیلی ها در درز پایینی دامن بخش بسیار مهمی برای نشان دادن طرح شماست

