طراحی لباس عروس
جزئیات دوخت در لباس عروس شامل رفته ای زیاد به همراه جزئیات دقیق در چین ها، تور گیپور و سنگ دوزی است. بهترین روش طراحی لباس عروس تقسیم کردن لباس به بخش های کودک رو بارانی هر بخش به صورت مجزا است. طراحی با این و روش وضوح بیشتری دارد. این اسانتر و بسیار دقیق است
در طراحی تور عروس یا تاج اغلب دو نوع دشواری اساسی وجود دارد شفافیت و رنگ آمیزی
شفافیت طراحی طول (اندازه) و حجم تور رنگ آمیزی توجه به رنگ روی تور و زیر آن
کیفیت خطوط در طراحی و رنگ آمیزی لباس عروس
بخشی از ظرافت طراحی به دقت در طراحی و بخش دیگر به ظرافت سر با نوک راپید/ خودکار وابسته است.
راپید بسیار ظریف برای تور
راپید ظریف برای سنگ دوزی
راپید متوسط برای لباس
طراحی دنباله دامن عروس
طراحی تور و دانتل
تور و دانتل ممکن است حاشیه ی منحصر به فرد خود را داشته باشند.
الف) ابتدا طرح اصلی و محل قرار گیری آن روی لباس را مشخص کنید
ب) طرح داخلی را تکرار کنید
پ ) بافت هاشوری نور را اضافه کنید.
قرار دادن پارچه بر روی سطح زمین در صفحه :
طراحی دامن در حالتی که به سمت جلو کشیده شده است
طراحی دنباله ی دامن در حالتی که در کنار لباس قرار گرفته است
طراحی دتباله دامن در حالتی که مشت لباس قرار گرفته است
الگوی گسترده پیراهن ها و لباس عروس
پیراهنها و لباس شب چه رسمی و چه غیر رسمی مجموعه ای از الزامات مربوط به خود را دارند جزئیات طرح اغلب ویژگیهای خاص مشترک و نقاط برتری در یک الگوی گسترده را ارایه میدهند بالاتنه خود شامل خط گردن یقه مدل آستین درزها و پنسهای بسیار در محدوده ی سینه است
دامن نیز از خط کمر تا انتهای دامن دارای انواع ،جیب ،پیلی ،ترک چاک و لایه های متعدد است. اطلاعات زیادی در الگوهای گسترده در دو نمای پشت و روبه رو خلاصه میشود.
یک راه حل این است که الگوی گسترده ی بخشهایی با سیلوئت پیچیده تر لباس را آن هم اگر با بخش های دیگر تداخل و اشتراک نداشته باشد.
به صورت جداگانه طراحی کرد. تمامی مراحل باید. با هدف به حداکثر رساندن محتوا طی شود. از هر ابزاری که استفاده میکنید اطمینان حاصل کنید که جزئیات زیبا و دقیق باشند.
الف) هر خطی که می کشید اطلاعاتی از طرح ارائه می کند جزئیات را به دقت رسم کنید
ب)جزئیات : هنگام طراحی بند لباس به وضوح حجم فرم و جنس پارچه توجه ان را مشخص کنید
پ)خطوط راست و منحنی را با دقت استفاده کنید با جزئیات تن خور لباس مشخص باشد
الف) خطوط نامشخص کننده و گمراه کننده
ب) خطوط مشخص و دقیق
پ) انحنای طرح و خطوط ذوخت را دنبال کنید
چین و حجم
حجم فرم را تغییر می دهد افزایش حجم در فرم به معنی به کارگیری ویژگی های ژست برای نشان دادن حالت های لباس بر تن است
جنس پارچه و میزان لختی آن نیز بر فرم تاثیر می گذارد
پارچه های سبک تر و لخت تر بیشتر و پارچه های آهادار کمتر چین می خورند
استفاده از خطوط زاویه دار به سمت پایین
خطوط جهت دار به پیلی ها و چین ها اشاره می کند.
خطوط جمع شده در یک نقطه که به پایین کشیده می شوند.
خطوط زاویه دار که به سمت داخل کشیده و سپس به سمت بیرون متمایل می شوند.
مجموعه ای از خطوط کوتاه که به سمت بالا می چرخند.
خط متوسط برای فرم اصلی
خط ظریف تر برای چین ها , فرم سیلوئت طرح , چین , جنس پارچه و جزئیات دوخت , گوده های زاویه دار و ریزش دار , چینهایی که داخل و زیر یکدیگر قرار دارند.
پارچه ی آهاردار و سبک با ریزش آبشار مانند پارچه در نقطه ی مشخص جمع شده و چین خورده چین خوردگی ریز در مرکز و درایه در پهلوها
برای نشان دادن تمامی تنوع در طرح و مدل با استفاده از خطوط طراحی باید ویژگی های چین خوردگی و جزئیات دوخت را در هر لباس متمایز کنید
چین خوردگی و دراپه را میتوان هنگام رنگ آمیزی و با ایجاد سایه نشان داد، اما استفاده از خطوط مشخص و ایجاد مرز نمایانگر وضوح سبک است
انواع دامن درز (پایین)
جمع شدن پارچه در زیر و روی خود پارچه
لایه های متعدد که روی یکدیگر قرار میگیرند.
ترکهایی که به صورت مدل ماهی هستند.
انواع چین
یفهای نزولی که زیر یکدیگر قرار دارند.
ردیفهای متعدد پیلی سوزنی
پارچه چین خورده به صورت گل رز